søndag 24. mai 2009

Dagens film

Jeg så en film nå i kveldinga som faktisk rørte meg sterkt. Filmen var vel egentlig en typisk B-film som ble sendt på kanalen Fem og hette Queen Size. Den handlet om en søt high school-jente som var svært overvektig og ble stadig mobbet på skolen. Noen av skolens populære bestemte seg for å gjøre henne et stygt pek og nominerte henne til Homecoming Queen, en ettertraktet tittel som vanligvis går til de pene og vellykkede jentene. Men hovedpersonen kuppet valget og ble Homecoming Queen på tross av sin overvekt. Historien er ganske enkel, men vakte sterke følelser hos meg. Jeg ble aldri mobbet på skolen, men følte meg likevel som den tykke i gjengen, som aldri hadde kjæreste eller var populær. Jeg kjente meg altfor godt igjen i hovedpersonens trøstespising hver gang hun hadde blitt såret, noe som jeg fortsatt selv sliter med. Det var tungt å gjenoppleve ungdommens triste tanker om vekt, kropp og popularitet og jeg må innrømme at tårene trillet flere ganger. Hvorfor må det være sånn at har man noen kilo for mye så blir man regnet for å være lite verdt, dum og stygg? Barn og unge kan være grusomme i sin mobbing, men jeg kan skrive under på at voksne er ikke det minste bedre de heller, med sine stikkende, såkalte velmenende kommentarer.... Jeg håper bare at snuppa mi slipper å vokse opp og bli mobbeoffer, hun har dessverre altfor gode anlegg til fedme fra både meg og pappan...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær velkommen til å legge igjen et lite spor fra deg!