fredag 29. mai 2009

Endelig sesjonsplikt for jenter!

I følge denne artikkelen i Nettavisen planlegges det å innføre sesjonsplikt for alle jenter. Og 67% av jentene er positivt innstilt til dette! Jeg synes dette strålende, en jente kan gjøre en like god jobb med å forsvare landet som en gutt. Avtjente selv frivlllig verneplikt 1994-95 som sanitetssoldat ved Panserbataljonen på Setermoen, og det er et av mest lærerike og morsomme året jeg har hatt i livet. Jeg hadde nok aldri blitt sykepleier, hadde det ikke vært for den grundige sanitetsutdannelsen jeg fikk der. I tillegg lærte jeg masse om meg selv, hvordan jeg taklet ekstreme forhold og også å leve tett sammen med andre over lang tid. Vi var 5 jenter i en leir med 700 mann, og det var heller vi som gjorde det surt for gutta enn motsatt, hehe! Vil anbefale alle jenter til å prøve et år i grønne klær, livet blir ikke det samme! Ta gjerne kontakt for mere opplysninger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær velkommen til å legge igjen et lite spor fra deg!