mandag 9. februar 2009

Det koster å gå for halv maskin...

I høst fikk jeg den ideen at jeg så smått skulle begynne å jogge igjen etter 4 års pause. Myk start på tredemølle, trodde jeg, men så begynte venstre hæl å murre. Tok så en liten helgetur på fjellet sammen med noen kollegaer og der var det gjort, en hæl som har skapt tykje for meg i snart 5 måneder. Gikk jo selvfølgelig ikke til lege før etter en måned, og fikk da konstatert en betennelse i senefestet midt under hælen, en såkalt plantarfascitt. Så ble det sykemelding på sykemelding, aktiv, 50% og 100%, i tillegg til ørten Voltarenkurer. Fikk henvisning til fysio for trykkbølgebehandling som består i en maskin som hamrer løs på betennelsen 200 ganger i minuttet og det er VONDT! Selvfølgelig var det 3 måneder ventetid på denne behandlingen hos fysioer som har avtale med NAV, ergo valgte jeg å betale alt selv og komme raskt til behandling. Nye sko måtte jeg også ha på grunn av hælen, både arbeidssko og utesko. Så hvor mye har jeg da brukt for å bli frisk?

8 besøk hos legen x 170 kroner = 1360 kroner
5 Voltarenkurer x 35 kroner = 175 kroner
2 par nye sko = 2200 kroner
2 par spesialsåler = 700 kroner
7 trykkbølgebehandlinger x 500 kroner = 3500 kroner

Totalt 8000 kroner!

I tillegg kommer jo arbeidsgivers utlegg til sykepenger, x antall liter diesel og et tonn med ubehag og frustrasjoner fra min side.

Hvem sier at det ikke så dyrt å bli syk i Norge, vi betaler jo via skatten??!!

Heldigvis ser jeg en ende på dette, satser å bli friskmeldt om en uke....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær velkommen til å legge igjen et lite spor fra deg!